Dzięki współpracy z klientami byliśmy naocznymi świadkami destrukcyjnego wpływu przestarzałych elementów. Kluczowy półprzewodnik, który nagle staje się niedostępny, może zatrzymać całą linię produkcyjną, opóźnić kluczowy program lub spowodować kosztowną i czasochłonną przebudowę. To nie są zwykłe problemy w łańcuchu dostaw; to poważne zagrożenie dla gotowości operacyjnej, a zatem dla bezpieczeństwa narodowego. Uważam, że wnioski wyciągnięte z tych zdarzeń związanych z wycofaniem komponentów z eksploatacji są jasne i że podejście reaktywne już nie wystarcza. Często mówię swoim partnerom, że starzenia się nie można uniknąć, ale można się na nie optymalnie przygotować dzięki pomocy właściwych partnerów.
Tak, sytuacja jest trudna. Producentów półprzewodników napędza szybki postęp technologiczny, co prowadzi do skracania okresu eksploatacji produktów. Ta rzeczywistość komercyjna stoi w jaskrawej sprzeczności z potrzebami sektora obronności oraz lotnictwa i kosmonautyki dotyczącymi długoterminowego utrzymania dostępności komponentów, dlatego musimy przyjąć podejście oparte na współpracy, aby skuteczniej ograniczać przyszłe ryzyko.
Kiedy coś boli, nie lubimy do tego wracać – taka jest ludzka natura. Jednak w przypadku dezaktualizacji musimy wyciągać wnioski z przeszłych doświadczeń i wykorzystywać naszą wiedzę, aby uzyskać strategiczną przewagę.
1. Wdrażanie proaktywnego ograniczania ryzyka
Dezaktualizacja jest zbyt często traktowana jako problem, który należy rozwiązać dopiero po oficjalnym ogłoszeniu wycofania komponentu z eksploatacji (EOL), co jest krytycznym błędem. Dezaktualizacja jest zbyt często traktowana jako problem, który należy rozwiązać dopiero po oficjalnym ogłoszeniu wycofania komponentu z eksploatacji (EOL), co jest krytycznym błędem. Oznacza to wykorzystywanie analizy rynku i analityki predykcyjnej do identyfikowania zagrożonych komponentów na długo przed wydaniem komunikatu o zakończeniu cyklu życia. Dzięki zrozumieniu trendów rynkowych, planów dostawców i danych dotyczących okresu eksploatacji produktów można przewidywać potencjalne zakłócenia i wcześnie podejmować świadome decyzje. Taka dalekowzroczność umożliwia zakup strategicznych produktów w momencie zakończenia ich sprzedaży, kwalifikowanie alternatywnych komponentów lub współpracę z licencjonowanym producentem w celu zapewnienia ciągłości dostaw, przekształcając w ten sposób potencjalny kryzys w zdarzenie, z którym można sobie poradzić.
2. Projektowanie z myślą o dezaktualizacji
Walka z dezaktualizacją zaczyna się już na desce kreślarskiej. Projektowanie z myślą o zrównoważonym rozwoju jest równie ważne, jak projektowanie z myślą o wydajności. Wiąże się ono z wyborem komponentów o dłuższym przewidywanym okresie eksploatacji i unikaniem, w miarę możliwości, korzystania z usług dostawców z jednego źródła. Co więcej, oznacza ono projektowanie systemów z wykorzystaniem konstrukcji modułowych, które ułatwiają wdrażanie technologii i modernizację. Uwzględniając cały okres eksploatacji systemu na etapie projektowania, inżynierowie mogą zapewniać odporność na przyszłą niedostępność komponentów. To przyszłościowe podejście może znacznie obniżyć koszty i złożoność przyszłych modyfikacji, gwarantując wsparcie systemów przez kolejne dekady.
3. Wybór odpowiednich partnerów od dostaw
Dostawcy to pierwsza linia obrony przed starzeniem się produktów, a teraz jest czas, aby rozpocząć racjonalizację łańcucha dostaw. Konieczne jest wyjście poza relacje czysto transakcyjne i budowanie strategicznych partnerstw z dostawcami, którzy rozumieją specyficzne wymagania związane z wycofywaniem komponentów z eksploatacji, jakie występują w sektorze obronności oraz lotnictwa i kosmonautyki. Należy szukać wartości i wiedzy; partnerzy powinni być czymś więcej niż tylko dystrybutorami. Pilnowanie, aby wybierani partnerzy mieli pełną autoryzację od producenta oryginalnych komponentów, pomoże wyeliminować ryzyko pojawienia się podróbek w łańcuchu dostaw.
Wyzwanie związane ze starzeniem się produktów nie znika. Wręcz przeciwnie – tempo zmian przyspiesza.Ucząc się na podstawie doświadczeń z przeszłości i wdrażając strategię obejmującą proaktywne ograniczanie ryzyka, projektowanie z myślą o przyszłości i budowanie silnych partnerstw z dostawcami, przemysł obronności oraz lotnictwa i kosmonautyki może zyskać pewność w reagowaniu na zawiłości okresu eksploatacji komponentów i zagwarantować, że nasze kluczowe systemy pozostaną gotowe do działania przez wiele lat.
Spełnianie wymagań w zakresie obronności i łańcucha dostaw w zmieniającym się otoczeniu
Rozwiązania firmy Rochester dla sektorów wojskowego oraz lotnictwa i kosmonautyki
Transfer produktów i licencjonowana produkcja w ramach radzenia sobie z dezaktualizacją w odniesieniu do zastosowań wojskowych